Merchandising

Co zrobić, żeby obroty sklepu wzrosły? Czy istnieje niezawodny sposób na przyciągnięcie kolejnych klientów? Tak. Wystarczy zastosować techniki merchandisingu,które, o ile wykonywane są przez specjalistów, szybko przełożą się na lepsze zyski. Odpowiednie wykładanie i ekspozycja towaru, a także analiza potrzeb i oczekiwań klientów pozwolą na uczynienie Państwa oferty jeszcze lepszej i bardziej dochodowej.

Decydując się na współpracę z nami w tym zakresie otrzymają Państwo wsparcie profesjonalnych merchandiserów, których działanie bezpośrednio przełoży się na dochody. Jak bowiem mówi staropolskie przysłowie – diabeł tkwi w szczegółach, a to właśnie owe detale zazwyczaj decydują o podejmowaniu takich, a nie innych decyzji zakupowych.

Kto to jest merchandiser?

Kim właściwie jest merchandiser? W skrócie, jest to osoba, której głównym zadaniem jest dbałość o prawidłową ekspozycję towaru na sklepowych półkach, w sposób zachęcający klientów do wydawania pieniędzy. Brzmi jak magia, ale owi czarodzieje sprzedaży przechadzają się zwyczajnie wśród sklepowych regałów i dbają o to, żeby oferta jeszcze lepiej trafiała w gusta i potrzeby klientów.

W agencji promocji i merchandisingu Quera wiemy jak ważny jest visual merchandising, inaczej określany mianem kreowania przestrzeni handlowej. To filozofia tworzenia witryn sklepowych oraz ekspozycji w taki sposób, żeby przyciągnąć uwagę jak największej liczby potencjalnych klientów i wywołać w nich chęć zakupu.

Jakie korzyści daje merchandising?

Estetyczna ekspozycja towarów to przede wszystkim wywołanie chęci zakupu danego produktu przez klienta. Rolą merchandisera jest także budowanie zaufania do marki wśród klientów, co bezpośrednio przełoży się na jej wizerunek – obok wykładania towaru, merchandiser jest również odpowiedzialny za kontrolę dat ważności produktów, co pozwoli na eliminację ryzyka obecności przeterminowanych towarów na półkach.